10. helmikuuta 2016

Treenit

Mä treenaan pääosin kuntosalilla. Ihan siksi, että tykkään keskittyä siihen mitä teen. Kuntosalilla ei ole mahdollista löhöillä sohvalla ja lukea lehteä. Lisäksi mä saan kuunnella musiikkia täysillä tehoilla, ja nauttia siitä, että oon vaan itseäni varten.
Kuntosalielämään palaan myöhemmin.


Tänään mulla on virallisesti lepopäivä, mutta koska joudun elämän realiteeteista johtuen pitämään myös huomisen lepona, päätin tehdä tänäänkin jotain. Meillä sairastetaan jälleen, joten se on kotitreenin paikka!

Treeni oli seuraava:
Burpees '15
Punnerrukset '15 (Millä tyylillä tahansa, voi helpottaa kierrosten edetessä)
Vuorikiipeilijät n. 30sec
Vatsat pallolla '15
Askelkyykky taakse (tai miksei eteenkin, tein vuorotellen kierroksilla) '30
Pystypunnerrukset'10 (per käsi)

15 minuuttia, niin monta kierrosta kuin ehdit.



Punnerrukset on mun to do -listalla tänä keväänä. Aloitin ekalla kierroksilla kahvoilla, sitten miesten tyylillä ja loppuhapot otin naisten tyylillä. Uranihan olen aloittanut tässä lajissa konttausasennossa, eli ihan rapakunnosta.


Vatsat pallolta on mun suosikki, koska tässä saan itse hyvän tuntuman, liike ei käy mulla selän päälle, toisin kuin matoilta tai joskus vatsapenkiltäkin tehtynä!



Pystypunnerrus valikoitui mukaan, jotta yläkroppaan tulisi liikettä, ja suoraan sanoen, hyvin treenatut olkapäät on jotain, mitä voisin tuijotella mielelläni kauankin, niin naisilla kuin miehillä! Lisäksi kuulassa riittää hyvin painot olkapää/käsiliikkeisiin.


Askelkyykyt taakse/eteen. Askelkyykkyjä kannattaa varioida ja niissä saa hyvän poltteen omalla kehonpainollakin, varsinkin jos sitten kasvattaa toiston määriä. Ainakin hiki tulee. Lisäksi mulla nää käy johonkin tasapainokeskukseen, ainakin eilisen jalkapäivän jäljiltä huojuin hurmaavasti.


Kiertotreenit, systeemillä niin monta kierrosta vartissa kuin ehdit, on mun juttu.
Jos tunnin treeni on 4% päivästä, vartti on aika lyhyt aika.
Ja kun sen tekee täysillä, pitämättä taukoja välillä, se on tutkitusti tehokas. Sen voi tehdä myös täysin oman kunnon mukaan, toistomääriäkin voi alkuun olla vähemmän.
Näissä voi seurata myös omaa kehittymistä hyvin: kuinka monta kierrosta teit nyt, kuinka monta muutaman kuukauden päästä?

Tulipa kertakaikkisen hyvä mieli, nyt me siirrytään lounaan pariin, mutta teille kaikille:
Treenaamisen iloa!

Ps. Kuvaaja oli melkoisen nuori, joten vuorikiipeilijä ja Burpee jäivät tallentamatta, mutta mikäli tarvitset niihin ohjeita, niin löytyy satavarmasti googlettamalla/youtube-videoina.

3 kommenttia:

  1. Tykkään tyylistäsi kirjoittaa, kivoja arkisia asioita ihanien kuvien kera. Nämä pienet sporttiset päivitykset herättää pientä innostusta itsessäkin. Jatkan lukijana, ehdottomasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla Hanna, kiva kun oot mukana :) Hyvän olon iloa on mukava jakaa :)

      Poista
  2. Tuon jumppapallon ostoa oon miettinyt jo pitkään, joskohan saisin sen jo aikaiseksi? :) Jospa saisin itteäni niskasta kiinni ja rupeaisin liikkumaan enemmän ;)

    VastaaPoista

Kiitos kommenteista ja tervetuloa uudelleen!